|
Розробник: Пілявська Тетяна Володимирівна
Предмет: математика
Клас: 6
Тривалість уроку: 45 хв.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: відпрацювання вмінь і навичок
Технологія уроку: ІКТ,технологія критичного мислення, розвиваюче навчання
|
Мета: відпрацьовувати вміння і навички учнів використовувати правила додавання
і віднімання дробів з різними знаменниками до різних типів вправ, формувати вміння
правильно висловлювати думки, аргументувати свої дії, грамотно вести записи, розвивати
логічне мислення і обчислювальні навички, поширювати міжпредметні зв’язки, виховувати
любов до рідної України, активізувати пізнавальний інтерес до математики, формувати
соціальні, комунікативні, інформаційні компетентності, компетентність продуктивної
творчої діяльності..
Задачі: наводити приклади: звичайних дробів; пояснювати
правила: порівняння, додавання, віднімання звичайних дробів; формулювати:
основну властивість дробу; розв’язувати вправи, що передбачають:
скорочення дробу і зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання,
віднімання, звичайних дробів з різними знаменниками.
Обладнання: комп’ютер, телевізор або проектор, картки із завданнями.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Доброго дня всім присутнім на уроці. Сьогодні гарний день, отже шановні учні посміхнемось
один-одному, сідайте будь-ласка, розпочнемо наш урок.(Слайд 2) Це
буде не звичайний урок , це урок-подорож країною «Знань» і нашою рідною Україною.
Що нам потрібно на уроці? ( Слайд 3)
У - увага, успіх
Р - розум, робота, радість
О - організованість, обдарованість
К - кмітливість, колективізм
І звичайно найнеобхідніше, що саме, ви дізнаєтесь відгадавши загадку
(Слайд 4)
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.(ЗНАННЯ)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
На порозі рідного ліцею (Слайд 5) нас чекає автобус, на якому ми і
помандруємо. (Слайд 6) Але сісти в автобус зможуть лише ті, хто витримає
випробування. Над якою темою ми працювали на попередньому уроці? Перевіряємо домашнє
завдання.
(Слайд 7)
№291
.
№ 299(3,4,5)
.
Випробування 1
Ви розбиті на групи по 4 учні, представник кожної групи має дати відповідь на запитання,
саме від нього залежить чи відправиться у подорож уся група.
Усне опитування:
Щоб додати дроби з однаковими знаменниками потрібно…
Найменшим спільним знаменником двох дробів є…
Щоб звести дроби до найменшого спільного знаменника необхідно…
Щоб додати або відняти дроби з різними знаменниками потрібно…
Якщо дробова частина зменшуваного менша ніж дробова частина від’ємника необхідно…
Для додавання чи віднімання дробів один з яких звичайний, а інший десятковий ми
виконаємо…
Скоротити дріб означає…
Якщо при додаванні вийшов неправильний дріб ми…
Молодці, гарно відповідали на питання.
Чудово, отже в подорож вирушають усі, нас чекають нові випробування. З кожної подорожі
мандрівники привозять подарунки і приємні враження. Сподіваюсь, що сьогодні ми отримаємо
задоволення від уроку, а в кінці кожен отримає гарну оцінку.
ІІІ. Розв’язування вправ.
Двоє учнів працюватимуть біля дошки над розв’язуванням задач.
Індивідуальні завдання
З зірочкою № 327 – д/з
Картка № 1
До першого привалу туристи подолали одну третину всього
маршруту, до другого одну четверту всього маршруту, а потім ще
5/12 усього маршруту. Чи встигли туристи подолати маршрут за
один день?
Картка №2
На сніданок туристи використали 7/30 усіх продуктів харчування, на
обід половину узятих продуктів. Яка частина продуктів залишилась
туристам на вечерю?
Випробування 2
Наступні завдання допоможуть нам дізнатись до якого міста ми вирушили. Працюємо
в парах, кожен виконує по три завдання, кожному числу відповідає літера, номера
прикладів визначають порядок слідування літер.
(Слайд 8)
Так, саме мальовничими Карпатами будемо ми сьогодні мандрувати.
Підрахуємо бали. Кожна правильна відповідь 1 бал. Хто знає, яка відстань від
Хмельницького до Яремче? (Слайд 9) 268 км. Відстань
від Хмельницького до Яремче.
(Слайд 10,11)
Мальовничі краєвиди, мінеральні джерела, суворі скелі, гірські водовороти дивуватимуть
нас у сьогоднішній подорожі. Вирушаймо до нових випробувань.
Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
Як порівняти дроби з різними знаменниками?
Випробування 3
Я прошу до дошки двох учнів, що працюватимуть самостійно, а для всіх наступне випробування
полягає в порівнянні дробів з різними знаменниками. На столах лежать кольорові картки.
Числа, записані на картках треба розташувати в певному порядку. Працюємо по варіантах.
І варіант. Звести дроби до спільного знаменника і розташувати у порядку зростання
.
ІІ варіант. Звести дроби до спільного знаменника і розташувати у порядку
спадання.
.
Підніміть руки в кого вийшла веселка? (Слайд 12) Кажуть, що вона приносить
удачу, а вам додасть приємних вражень і гарних оцінок. Усі, в кого вийшла веселка
поставили на полях 3 бали, хто помилився у двох завданнях – 2 бали , хто у чотирьох
– 1 бал .
Поки ми милувались веселкою двоє учнів виконували інше завдання.
Що записано на дошці? Рівняння. Саме вміння розв’язувати рівняння будуть нашим наступним
випробуванням.
Пропонуємо учням відповісти на питання:
Що таке рівняння?
Що таке корінь рівняння?
Що означає розв’язати рівняння?
Як знайти невідомий доданок?
Як знайти невідоме зменшуване?
Як знайти невідомий від’ємник?
Прокоментувати рівняння записані на дошці. Зробити висновок щодо правильності розв’язання.
Випробування 4
Тепер рівняння виконуємо самостійно.
Математичне лото. І в виконує завдання з непарними номерами, ІІ в – завдання з парними
номерами.
Кожне правильно розв’язане рівняння – 2 бали. (Слайд 13)
Перед вами поле з відповідями, перегортаємо картинки. Ми потрапили на навчально-спортивну
базу Заросляк, з якої почнеться наше сходження на найвищу гору України Говерлу.
(Слайд 14) У Карпатах ми зустрічаємо багато різних рослин, але не всі
вони приносять користь. Інструктор на КПП перевіряє чи добре туристи розрізняють
їстівні і неїстівні рослини.
(Слайд 15)
Фізкультхвилинка. Їстивне/неїстівне (Слайд 16 - 22) на екрані картинки
різних рослин, їстівне – руки вперед, неїстівне – руки вгору)
(Слайд 23)
Мандруючи Карпатами ми вдягаємо зручний одяг, взуваємо зручне взуття, а які правила
допомагають виконувати додавання і віднімання зручно?
Переставний закон додавання.
Сполучний закон додавання.
Правило віднімання суми від числа.
Правило віднімання числа від суми. (Слайд 24)
Випробування 5
Нам залишилось використовуючи правила зручного виконання дій піднятися на вершину.
(Слайд 25)
Додайте цілі частини отриманих виразів. Помножте отриманий результат на 9. ( 229
* 9 = 2061) (Слайд 26) Ми піднялись на найвищу вершину України Говерлу,
висота якої 2061м.
А тепер подивіться навкруги, поруч з нами учасники конкурсу «Кенгуру» з усієї України,
(Слайд 27) вони щорічно збираються у Карпатах, щоб підкорити нові
вершини знань та піднятися на Говерлу. У 2012 році нашу область представляли три
чарівні юні подолянки, серед яких була учениця нашого ліцею Щерба Оксана, а керівником
групи була я. (Слайд 28) Сподіваюсь, що разом ми будемо долати гірські
вершини і вершини знань, які попри всі труднощі будуть нам підкорятись. А ми повертаємось
до рідного ліцею, підбиваємо підсумки. Додаємо усі отримані бали.
ІУ. Підсумок уроку.
Хто отримав оцінки високого рівня?
Чи справдились ваші сподівання?
Якою країною ми подорожували?
Що повторили під час мандрівки?
На уроці ми досягли успіху завдяки
(Слайд 29)
У - увазі,
Р - розуму, роботі, радості
О - організованості, обдарованості
К - кмітливості, колективізму.
Додаткове завдання. №327 або задача
У групі 20 туристів із синіми, зеленими та червоними рюкзаками.
Синіх рюкзаків у 6 разів більше, ніж зелених, червоних менше ніж синіх. Скільки
червоних рюкзаків у туристів? ( шість)
(Слайд 30) Дякую за урок.
У. Домашнє завдання п.7 – 10, Мерзляк стор 110 к/р № 2.
Додатки
№ 1
Виконати дії
№2
І варіант. Звести дроби до спільного знаменника і розташувати у порядку зростання
ІІ варіант. Звести дроби до спільного знаменника і розташувати у порядку
спадання.
.
№3
Розв’язати рівняння
№4
Обчислити зручним способом
Індивідуальні завдання
Картка № 1
До першого привалу туристи подолали одну третину всього маршруту, до другого одну
четверту всього маршруту, а потім ще 5/12 усього маршруту. Чи встигли туристи подолати
маршрут за один день?
Картка №2
На сніданок туристи використали 7/30 усіх продуктів харчування, на обід половину
узятих продуктів. Яка частина продуктів залишилась туристам на вечерю?
Розв’язати рівняння
Обчислити зручним способом