Мене звати Пілявська Тетяна Володимирівна. З дитинства мріяла стати вчителем, тому
після закінчення школи не вагалась і вступила до Чернівецького державного університету
ім. Юрія Федьковича. Після закінчення повернулась до рідного міста і розпочала свою
трудову діяльність. З 1994 по 1999 рік працювала вчителем математики в Хмельницькій
загальноосвітній школі № 24. З 1999 року працюю вчителем математики Хмельницького
ліцею № 17. За 20 років роботи отримала вищу категорію та звання вчитель методист.
Тема над якою я працюю « Методи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках
математики». Пізнавальна діяльність дитини – це її внутрішня готовність до подальшої
участі у процесі оволодіння знаннями, уміннями і навичками та виявлення самостійності
й творчого підходу до виконання навчальних завдань. У центрі навчально-виховного
процесу має бути учень. Активність, бажання і здатність до навчання, уміння спілкуватися,
співпрацювати, міркувати, обґрунтовувати свої думки, бути собою закладаються у процесі
навчання на уроках у початкових класах. Сьогодні перед школою стоїть завдання домогтися,
щоб діти не лише засвоїли матеріал, а й могли вільно оперувати ним, застосовувати
для вирішення навчальних та життєвих проблем, для розширення свого пізнавального
досвіду.
Стародавня мудрість говорить: „ Якщо твої плани розраховані на рік-сій хліб, якщо
на десятиліття – посади дерево, якщо навіки – виховуй дітей. ” Наші плани розраховані
на віки, і тому головним завданням є виховання дітей – майбутнього України. Діти
приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. Завдання вчителя створити
такі умови, щоб це бажання не згасло. Прагнути, щоб кожен вихованець повірив у свої
можливості, радів дзвінку на урок, зустрічі з учителем, щоб шкільне життя стало
змістом особистого. Попри всі складності життя потрібно робити все, щоб діти були
ініціативними, здібними, самостійними. Адже „ Учень – це не посудина, яку потрібно
заповнити, а факел, який потрібно запалити ”.
Активізація навчальної діяльності – це спонукання дітей у процесі формування умінь
і навичок до максимальної активності, спрямованої на свідоме засвоєння знань, розвиток
навчальних інтересів та самостійності у процесі навчання. Суть активізації навчальної
діяльності вбачаю в тому, щоб учні активно опанували навчальний матеріал, уміли
самостійно застосовувати набуті знання на практиці.
На сучасному етапі до школи приходять усебічно розвинені, ерудовані діти. Новий
підхід до навчання вимагає й нового підходу до вчителя та організації його роботи.
Учитель повинен якнайкраще організувати навчальний процес, щоб досягти глибокого
засвоєння програмового матеріалу.
Продуктивне навчання забезпечує засвоєння знань та умінь, володіючи якими випускник
школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя. Виховуючи особистість, учитель
реалізовує такі задачі:
- створення умов для розвитку та самореалізації учнів;
- задоволення запитів та потреб школяра;
- засвоєння продуктивних знань, умінь;
- розвиток потреби поповнювати знання протягом усього життя;
- виховання для життя в цивілізованому громадянському суспільстві.
Для досягнення мети вчитель, незалежно від стажу роботи, категорії, технології,
яку він використовує, має керуватися такими правилами:
- Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особис¬тість, яку ви формуєте.
- Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням
предмета.
- На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль.
- Сьогоднішній активний учень - завтрашній активний член суспільства.
- Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між
фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
- Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної
діяльності, навчайте їх вчитися.
- Привчайте учнів думати та діяти самостійно.
- Творче мислення розвивайте всебічними аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте
кількома спо¬собами, частіше практикуйте творчі завдання.
- У процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня,
об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
- Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
Пілявська Тетяна Володимирівна підготувала:
- призерів міської олімпіади - 10
- призерів міського туру МАН – 6
- призерів міського туру інтернет-олімпіади – 1
- переможець міського туру МАН – 1
- призерів обласного туру МАН – 1
- учень 11-Б класу Мороз Андрій у 2014 році отримав 200 балів на ЗНО
Тетяна Володимирівна систематично працює у класах з поглибленим вивченням математики,
є автором посібника для старшокласників «Доведення нерівностей у шкільному курсі
математики»
У 2014 році була учасником:
- тренінгу «Готуємось до ЗНО – 2014, ДПА – 11 та ДПА – 9 »(14.05.2014)
- семінару для слухачів курсів при ХОІППО «Формування ключових компетентностей учнів
на уроках математики шляхом використання інформаційно-комунікативних технологій».
Відкритий урок та творчий звіт вчителя-методиста Медулича В.В. НВК №10 (1.10.2014);
- засідання динамічної групи «Перший раз у 6-й клас» для вчителів математики, які
працюють у 6-их класах за новими програмами та підручниками;(04.09.2014)
- постійно – діючого семінару «Школа олімпійського резерву».