Пропустить Навигационные Ссылки.
Сворачивание Інтернет-олімпіада 2024-2025 н.рІнтернет-олімпіада 2024-2025 н.р
Развернуть Методичний порадникМетодичний порадник
Развернуть Олімпіади, конкурси, заходиОлімпіади, конкурси, заходи
Развернуть АрхівАрхів
Перевірка (Учитель року)


Наші друзі та спонсори:








Медулич Василь Васильович

Медулич Василь Васильович

Навчально-виховний комплекс № 10. Стаж 31 рік. Вища кваліфікаційна категорія. Вчитель-методист.

Учіться, поки інші сплять, працюйте, поки інші відпочивають, будьте готові, поки інші розслабляються і мрійте, поки інші плачуться.
Вільям Вард


Тема методичної роботи: Створення віртуального навчального середовища.

Завдання:

  • - автоматизація роботи вчителя;
  • - підвищення ефективності навчально-виховного процесу;
  • - формування в учнів інформаційно комунікативних компетенцій, вміння самостійно вчитися;
  • - організація систематичної позаурочної роботи із здібними до вивчення математики учнями

Публікації:


  • «Віртуоз математики. Збірник олімпіадних задач для 5 класу». - Ж-л «Математика в школах України», № 7, 2004.
  • «Віртуоз математики. Збірник олімпіадних задач для 5 класу». - Ж-л «Математика в школах України»,№ 10, 2004.
  • «Задачі з елементами дослідження. 7-8 класи». – Ж-л «Математика», № 19, 2006.
  • «Аналогія – джерело ідей. Факультативне заняття з геометрії, 10 – 11 клас». - Ж-л «Математика», № 15, квітень, 2007.
  • «Квадрат двочлена як метод розв’язування олімпіадних задач». - Ж-л «Математика в школах України», № 25, вересень, 2008.
  • «Розв’язування систем рівнянь. Особливі випадки. Матеріал для факультативного заняття 9 – 10 клас або для підготовки до олімпіади.». - Ж-л «Математика в школах України», № 28, жовтень, 2009.
  • "Квадрат двучлена как метод решения задач повышенной сложности". Ж-л "Математика. Всё для учителя", № 2, февраль 2012.
  • «Квадрат двочлена як метод розв’язування олімпіадних задач». - Ж-л «Математика в школах України», № 7, березень, 2012.

Участь в семінарах і конференціях:


Рік Тема семінару Форми
представлення
27.03.2012 Семінар сайту "Щоденник" Виступ "Досвід використання сервісів сайту Щоденник в навчально-виховному процесі НВК № 10"
30.09.2014 Застосування хмарних технологій для викладання математики Відкритий урок. Виступ. Вчителі математики міста Хмельницького. Курси ХОІППО вчителів математики Хмельницької області
17.10.2014 "Використання хмарних технологій для організації навчальної роботи з предмета". Виступ на засіданні динамічної групи вчителів світової літератури м. Хмельницького
19.11.2014 Застосування хмарних технологій на уроках математики та в позаурочній роботі Відкритий урок. Виступ. Директори-новатори шкіл Хмельницької області. Курси ХОІППО директорів шкіл
26.03.2015 Застосування ІКТ в навчально-виховному процесі Майстер-клас на семінарі директорів загальноосвітніх навчальних закладів м. Хмельницького
13.05.2015 Створення віртуального навчального середовища для учнів Майстер-клас на семінарі для курсів керівників загальноосвітніх навчальних закладів (ХОІППО)

Участь в ІІ міжнародній освітній онлайн конференції INTEL для України і країн СНД "Нові горизонти ІКТ в освіті". 29 вересня - 15 листопада 2014 року. Спікер. Вебінар на тему "Інформаційно-комунікативна технологія саморегульованого навчання"

сертифікат_медулич.jpg

Інформаційно-комунікативні технології в навчально-виховному процесі


Досвід створення навчального середовища для учнів та вчителів у Інтернеті

„Немає нічого сильнішого ідеї, час якої прийшов”.

В. Гюго

Інформаційний світ. Навчальне середовище.


Учні інтенсивно використовують Інтернет для ігор, спілкування, перегляду нескінченних стрічок новин у своїх акантах в соціальних мережах. Дітям потрібно запропонувати навчальну альтернативу розважальному Інтернету. Хто має створювати навчальне середовище для учнів? Звичайно, професіонали навчання – ми, вчителі.

Пропоную розглянути структуру віртуального навчального середовища для учнів у НВК № 10. Вона включає такі компоненти: сайти Дайджест НВК 10, У Класі, хмарні сервіси, навчальні матеріали Інтернету, група в мережі В Контакті. Розглянемо кожний компонент детальніше.

Дайджест НВК 10


Сайт http://www.digestnvk10.org.ua/ ми використовуємо для роботи із здібними дітьми. Тут розміщені матеріали для МАНівців та їх керівників. Є розділ для зовсім юних дослідників – 1-4 класу. Дистанційні курси, майстер-класи. На цьому сайті ми реалізували розробку у виді Plug&Play (включи й працюй). Це математичний чемпіонат для учнів 5-6 класів. Ідея полягала в тому, що учитель одержував матеріали, які можна було використовувати без доводки, доопрацювання, нічого не змінюючи, в тому вигляді, в якому вони публікувалися в Інтернеті. Це конкурс Математик місяця. Його суть полягає в тому, що на сайті У Класі (http://uklasi.com.ua/ ) з вересня щотижня для дітей публікуються задачі підвищеної складності. Спираючись на ці публікації учитель математики може організувати в своїй школі систему підготовки учнів до математичної олімпіади. Алгоритми дій учителя, сценарії необхідних заходів доступні на Дайджесті.

Початок нового сезону (перша публікація) відбудеться 14 вересня 2015 року. Представників усіх шкіл запрошуємо популяризувати цей конкурс серед учнів 5-6 класів.

Я створив для дітей консультанта у вигляді системи відео уроків з усього курсу математики від 5 до 9 класу. Ці уроки розміщені в Інтернеті на сайті У КЛАСІ (http://uklasi.com.ua/).

Справа в тому, що частина дітей з різних причин не встигає засвоювати навчальний матеріал разом з однокласниками на уроках. Вони змушені вивчити його навздогін самостійно, але більшість з них не вміє самостійно працювати. Таким дітям потрібні додаткові пояснення, що в умовах класно-урочної системи дуже проблематично організувати. Для цих учнів необхідно адаптувати навчальний матеріал, що вчитель і робить на уроці при поясненні. Проте тієї кількості пояснень, яку має змогу виконати вчитель, таким дітям недостатньо. Ось чому відео уроки в цій ситуації стають чи не ідеальним консультантом учня. Кожний навчальний ролик це невеличкий уривок уроку, коли вчитель коло дошки, у звичній формі, показує як розв’язувати задачі. Дитина може неодноразово повертатися до цього пояснення, в зручний для неї час, в комфортній обстановці.

Весь навчальний матеріал розділений на окремі теми відповідно до навчальної програми. Кожна тема містить один або декілька відео уроків. Статистика стверджує, що середня тривалість перегляду одного відеоролика в ЮТЮБІ становить близько 3 хвилин. Тому мій відео урок – це короткий ролик в середньому на 2-4 хвилини. Тривалість ролика залежить ще від віку учнів: старшим школярам пропонуються іноді довші ролики.

Діти шукають відео за конкретними запитами, тому, як правило, один ролик - це пояснення одного вміння, одного виду вправ, чи взагалі однієї вправи, це відповідь на одне конкретне питання навчальної програми.

Відео урок починається відразу з суті, без вступів, оскільки користувачі Інтернету більшість роликів закривають в перші 10 секунд. Тобто, якщо за перші секунди дитина не відчула, що в ролику міститься відповідь на її питання, то вона його закриє. Не потребують ці ролики розміщення мотивації, оскільки їх відкривають діти, що мають чітко усвідомлене питання, тобто вже вмотивовані.

Проста навігація сайту дозволяє дитині легко знайти потрібні теми, оскільки вони адаптовані до шкільних підручників. Популярність цих відео уроків (окремі відео уроки набирають по кілька тисяч переглядів за місяць), а також коментарі, залишені учнями, свідчать про те, що знайдено вдалий і ефективний навчальний засіб.

Управління ВНС за допомогою соціальної мережі ВК


Для управління цими засобами необхідний керівний центр. Найзручніше для цього використати соціальну мережу В КОНТАКТІ, оскільки всі діти в ній зареєстровані. Створюється приватна група для одного класу. Саме в ній публікуються посилання на тести з необхідними інструкціями. На стіні групи публікуються посилання на навчальні ресурси інтернету (відео уроки, навчальні ігри, онлайн тести, просто цікаві статті з теми, яка вивчається, учнівські роботи). З допомогою ВК здійснюється управління навчальним середовищем.

Підсумки і перспективи


Постарайтесь одержати те, що ви хочете, або ж будете вимушені захотіти те, що ви одержали (Бернард Шоу)

Таким чином, ми познайомилися з віртуальним навчальним середовищем. Воно створене з різних елементів. В ньому використано соціальну мережу ВК, сервіси Гуггл, авторські сайти Даджест НВК 10 і У Класі. Рано поки-що говорити про її повноту. Треба зауважити, що дана структура ВНС зібрана з доступних ресурсів, має індивідуальний характер. Є вчителі, які пробують створити ВНС за допомогою систем дистанційного навчання, зокрема, системи MOODLE (модульне об’єктно орієнтоване дистанційне навчальне середовище), інші системно впроваджують сервіси Google чи Office 365. Таким чином, учительство набуває цінного досвіду, який потрібний для того, щоб чітко усвідомити що саме потрібно вчителю для організації ефективного навчально-виховного процесу. Ми маємо сформувати стандарти, відповідно до яких програмісти зможуть створити шкільні віртуальні навчальні середовища, досить прості і зрозумілі у використанні. Давайте працювати над розробкою учительських стандартів разом.

Додатки


Дайджест УНТ НВК № 10 - http://www.digestnvk10.org.ua/ - електронний ресурс.

У Класі - http://uklasi.com.ua/ - електронний ресурс.

Хмарні технології на уроці - https://sites.google.com/site/hmarniservisy/hmarni-tehnologiie-na-uroci - електронний ресурс.