Курс математики основної школи логічно продовжує реалізацію завдань математичної
освіти учнів, розпочату в початкових класах, розширюючи і доповнюючи ці завдання
відповідно до вікових і пізнавальних можливостей школярів. В основу побудови змісту
й організації процесу навчання математики покладено компетентнісний підхід, відповідно
до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності
як здатності учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність
за свої дії. Компетентність є особистісним утворенням, яке формується на основі
здобутих знань, досвіду діяльності, вироблених ціннісних орієнтацій, ставлень, оцінок.
Навчання математики в основній школі передбачає передусім формування предметної
математичної компетентності, сутнісний опис якої подано у розділі «Державні вимоги
до загальноосвітньої підготовки учнів» цієї програми. Крім того, воно має зробити
певний внесок у формування окремих ключових (більш загальних, що виходять за межі
одного предмета) компетентностей, зокрема загальнонавчальної (уміння вчитися), комунікативної
(здатності грамотно формулювати і висловлювати судження), загальнокультурної та
інших. Формування зазначених компетентностей підпорядковується реалізації загальних
завдань шкільної математичної освіти, що здійснюється на всіх ступенях школи.