Пропустить Навигационные Ссылки.

Наші друзі та спонсори:

Логотип дельтаматем deltamatem







Позакласний виховний захід з математики для учнів 8-9 класів «Його Величність Трикутник»

Підготувала:
вчитель математики,
вчитель-методист НВК№10
м. Хмельницького
Мазурок Г.К.


До співпраці запрошені:

Блок «Трикутник у фізиці» - Ніжинська Р.П., старший вчитель, вчитель фізики НВК№10

Блок «Трикутник в його неочікуваних проявах» - Юрчак В.М., спеціаліст, вчитель образотворчого мистецтва НВК№10

Блок «Трикутник у біології» - Бітюк М.Ю., вчитель-методист, вчитель біології НВК№10

Блок «Трикутник в моді та технологіях» - Козубай Л.І., вчитель-методист, вчитель трудового навчання НВК№10

Блок «Трикутник у географії» - Прозоровська Ю.В., вчитель другої категорії, вчитель географії НВК№10

Блок «Трикутник в інформатиці» - Савицька О.В., вчитель вищої категорії, вчитель інформатики НВК№10

Місце проведення: захід проводиться в актовій залі; декорації за темою «Трикутник у нашому житті» виготовлені учнями 9-А класу

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, аудіоцентр

Ведуть захід: Мазурок Г.К., Собко Ростислав

Вступ

Хто математику творив?
Звичайно, патріоти!
І кожен з них боготворив
В науці цій роботу.
Залишили своє ім’я
Нащадкам в теоремах,
Щоб добре знали ти і я,
Як впоратись з проблемою.
Згадаймо ж їхні імена,
Відтворимо портрети,
Нехай їм слава пролуна,
Особам цим славетним.

1. Гості свята.

1.1. На захід запрошуються (кадри)

1) Йоганн Карл Фрідріх Гаус або Ґаусс – відомий в світі математик, відданий науці. Цікавий факт із життя: як тільки зупинилось серце – зупинився й годинник.

5) Евклід заявив Птоломею (не побоявся) – «в геометрії немає царських шляхів».

Анрі Пуанкаре

2) Анрі Пуанкаре – провалився на іспиті з математики, тому що його трикутники були дуже схожі на кола. Ходить легенда, що, мабуть, після цого він і вирішив створити толологію – науку, у якій трикутник і коло топологічно однакові, різниця між ними стає не суттєвою.

М. Лобачевський

6) М. Лобачевський – працюючи ректором Казанського університету, виключив з університету власного сина, тому що той одержав одиницю на іспиті.

Герон Александрійський

3) Герон Александрійський – батько першої в світі жінки-математика – Гіпатії. Формула S =

Піфагор

7) Піфагор – на дверях школи було написано: «Тим, хто не знає геометрії, і жінкам – не заходити».

Ньютон

4) Ньютон – на стільки захоплювався наукою, що, маючи намір зварити яйце, зварив разом з ним і хронометр.

   

1.2. Запрошуємо в зал програму з математики (6-9 класи); опорні конспекти; трикутники.

Слайди. Коментують учні 9-А класу – Свіжак В., Маслов Б.
1) Трикутник я, до того ж прямокутний,
Бо маю три кути, один із них прямий
А є трикутники і гострі (гострокутні) і тупокутні
В одних кути всі гострі, а в тих – один тупий.

2) Трикутник
Буває Бермудським,
Любовним буває,
І в школі його
Досконально вивчають.

3) Єгипетський трикутник
Усім потрібно знать,
А сторони у нього
Три, чотири й … ( п’ять)

2. Театралізована вистава. Математична казка «Три сестри».

Режисер-постановник: Собко Ростислав
Виконавці:
Медіана - Михайлова А.
Висота - Головатюк А.
Бісектриса - Смищук К.
Точка - Гарматюк А.
Відрізок - Маслов Б.

Три Сестри

У країні Геометрії було багато різних міст – Трикутників, Чотирикутників, Кіл.

У місті Різносторонніх трикутників народилися три сестрички – Медіана, Бісектриса і Висота. Росли дівчатка дружно. Кожного ранку зустрічалися у вершині і потім вирушали на прогулянку. Кожна ходила своєю стежкою. Їхня мама Точка привчила кожну виконувати свої обов’язки й обіцяла дочкам, що коли вони навчаться їх виконувати без помилок, то всі разом вирушать у подорож до інших міст країни. Дівчаткам дуже кортіло побачити інші невідомі країни, познайомитися з мешканцями, і тому вони дуже швидко опановували мамину науку.

Найстараннішою була молодшенька – Медіана. Вона завжди носила із собою мірчу лінійку. Мама вчила її швиденько розшукувати протилежну сторону, дочка старанно вимірювала її, ділила здобуте число на 2 і показувала місце, де потрібно стати Точці.

Бісектриса була нерозлучна із транспортиром, за його допомогою вона вимірювала свій кут, ділила його величину навпіл, звала на допомогу маму Точку та батька Відрізка, щоб правильно провести лінію.

Висота ж любила працювати з татом. У неї завжди під рукою був кутник з прямим кутом, вона прикладала його до протилежної сторони й просила батька допомогти провести їй лінію.

Минав час, дівчатка дорослішали. І ось якось, зібравши всю родину у вершині, тато оголосив, що дівчатка вже добре знають свою роботу, кожна з них впевнено знаходить власну стежку, тож пора перевірити їх у подорожі до інших міст. Якраз у сусідньому місті Рівносторонніх Трикутників було велике свято, і їм надіслали запрошення. Такі свята проводилися не часто, і ті, хто перемагав у них, отримували несподівані винагороди.

Старші дівчата побігли чепуритися, перевдягатися, а молодша вирішила перед відходом ще раз пройти улюбленими стежками свого міста, і все мріяла про довгоочікувану подорож та розмірковувала, яка ж може бути винагорода.

І ось усі геометричні мешканці зібралися на головній площі Рівносторонніх Трикутників – у його центрі. Голова оголосив правила змагань – усі діти без допомоги батьків повинні показати, як вони вміють орієнтуватися на незнайомій місцевості. Їх відвезуть до однієї з вершин і запропонують прокласти свою стежину. Через годину журі конкурсу – Циркуль та Лінійка – перевірять правильність прокладених стежок і визначать переможця.

Дівчат відвезли у вершину А. Вони жваво взялися до звичної роботи. Але що це? Тільки медіана не забула своєї мірчої лінійки. Старші дівчатка так захопились зборами, що залишили свої інструменти в домашніх сукнях. Сестри розгубились: місто незнайоме і без своїх інструментів вони ніколи не знайдуть центральної площі, не побачать більше своїх батьків. І Медіана запропонувала йти всім разом тією стежкою, яку вона прокладатиме. Нехай винагороди не отримують, так хоч не загублять одна одну. На тому й порішили. Година минула дуже швидко. Медіана впевнено впоралась зі знайомою роботу – проклала стежину до середини протилежної сторони. А Бісектриса і Висота стояли, похнюплені, поруч.

І ось суворе журі перевіряє переможців: перемогли Медіана, Бісектриса і Висота з міста Різносторонніх Трикутників. Як таке могло статися? Висота і Бісектриса ж не проклали своєї стежки!

Домашнє завдання для учасників заходу: завершити казку та отримати бонусні бали до усних відповідей на уроках математики.

3. Конкурс художників

Завдання: лівою рукою намалювати види трикутників.

Перемагає Дроздик І., учень 8-Б класу,

ІІ місце – Дідух Я., учениця 9-В класу, ІІІ місце - Гарматюк А., учениця 9-А класу.





























4. Запрошуємо правильні багатокутники.

Розповідь підготувала Кальмуцька В., учениця 9-А класу

Тетраедр – символізує вогонь.
Гексаедр (куб) – символізує єдність Землі.
Октаедр – символізує повітря
Додекаедр – символізує модель Всесвіту
Ікосаедр – символізує риб, воду, омар.
У трикутнику втілено ідею триєдності простору природи Всесвіту: неба, Землі, людини.

Повну версію роботи можна завантажити тут

Презентації на тему трикутника:

Трикутник у географії:

Трикутник в його неочікуваних проявах:

Трикутник у моді:

Трикутник у фізиці: